Що тільки не вигадують продавці та виробники товарів, щоб завоювати серце покупця. Впроваджують акції із призами, дарують дрібні подарунки і навіть наймають масажистів, які найактивнішим покупцям безкоштовно масажують спини. А консервативні покупці вперто шукають товар за двома параметрами – висока якість та низька ціна. Важко сказати, хто перемагає на цьому невидимому фронті.
Але дуже часто покупці, потрапивши на хитро підведений до товару «гачок», почуваються ображеними та обдуреними. Хоч нічого незаконного в цих «гачках» начебто немає.
Недовага
Оскільки на прилавки сьогодні потрапить чимало залежалого, неякісного та підробленого товару, тримати «вухо гостро» у ці передсвяткові дні слід абсолютно скрізь. Навіть у булочній, де ви щодня зазвичай купуєте хліб. Вже чути скарги, що буханці стали меншими. Так, очевидно, виробник хитрує. Замість звичного батона від улюбленого хлібозаводу можете отримати в целофановому пакеті легеню, як перо, «диво», втім, за ціною «справжнього» батона. Тому на цінниках хлібобулочних виробів варто звертати увагу також на вагу (він обов’язково має бути відмічений).
Дрібне фасування
Вміння продати товар – ціла наука, що ґрунтується на закономірностях психології покупця. Звернімо увагу хоча б на те, як окремі фірми фасують товари. Купуєте, наприклад, у магазині гречку. Подивилися на ціну пакета – руки, можна сказати, потягнулися самі. “Як дешево!”. Звичайно, в тому, що купуємо цілий кілограм гречки, ніхто й не сумнівається – звикли, що саме такими порціями продають крупи. Не вір очам своїм! Вдома виявляється, що у пакеті 800 грам крупи (варіанти – 700, 750). У непомітному місці на упаковці це написано, але хто б дочитувався в магазині, коли часу немає. Попались? Фірми, що фасують продукти, добре запам’ятали, що сьогодні виграє той, хто пакує у невеликі та нестандартні упаковки.
Дрібний шрифт
Ще одна хитрощі виробників – дрібними літерами писати склад тих чи інших продуктів харчування. Розрахунок на те, що ніхто не носить із собою в магазин лупу. А варто знати, з чого зроблена ковбаса (з м’яса або з сої), які до неї увійшли емульгатори або інші добавки. Або ось сучасне морозиво – з імпортними наповнювачами. Може, це морозиво, а може й ні. А ні! Чи не прочитаєш!
Хитрощі з цінами
Інший ракурс теми – маніпуляції із ціною. Наголосили: на цінниках відзначено не 80 грн, а, наприклад, 79,90. Людина фіксує цифру – 70. А 9,90 залишаються «у тіні». Хочеться купити цей «дешевий» товар.
Окремі супер магазини взагалі вигадали супер спосіб складати цінники. Величезними цифрами вказують ціну товару без ПДВ. А внизу невеликими – з податком на додану вартість. Покупець глянув, «розкотив губу» і поспішив до каси. А там на нього чекає маленький сюрприз. «Нижче дивіться, нижче!». І хто з покупців обурюватиметься? Власне, ніхто нікого і не дурив. Потрапили на гачок – самі винні.

Перекладання товару
Купуючи товари, варто пам’ятати про хитрощі, яких вдаються виключно продавці. Наприклад, переставляють товар подекуди. Ви йдете за сметаною – натрапляєте на сири. Купуєте сир, хоч і не планували цього робити. І лише потім шукаєте сметану. Очевидно, недарма є така прикмета продавців. Чи не продається товар – слід перекласти його на інше місце.
Гора товару
Інша прикмета краще продається той товар, якого на прилавку лежить багато. Покупець подивиться на гори солодких сирків і хоче трохи цього добра принести до холодильника додому.
Прилипали-продавці. Є ще один помітний спосіб «залучити» покупця, який, проте, не завжди спрацьовує. Це коли ви заходите у магазин, а назустріч – чарівний продавець. Що вам потрібно? і таке інше. Продавець має бути психологом і відрізняти покупця, який не має грошей і просто зайшов до магазину погрітися, від того, який справді прийшов купити. А є покупці, яких просто дратує нав’язлива увага: ти не встиг розглянути, що й до чого, а до тебе «липнуть».
Здача порціями
Є й такі хитрощі, які, можна сказати, переростають у непорядність. Продавець швиденько дає покупцеві на здачу дрібні купюри, а ті, що більше залишилися, потім довго і ліниво шукає. Аж незручно стільки чекати. На що розраховано? Що марнославні чи розсіяні покупці так і підуть із магазину, залишивши продавцю кілька рублів «на чай». Згідно з встановленими правилами торгівлі, продавець повинен і товар, і здачу, і, головне, чек, віддати покупцю одночасно.
Тяжка тара
Іноді, особливо на стихійних ринках, продавці підкладають під час зважування під сир (або олію) важкий папір. Виходить, що ви купуєте тару за ціною олії.
Тому, зайшовши в магазин, зосередьтеся на тому, що ви купуєте, а не на тому, що сьогодні говорив ваш шеф. Покладайтеся на інтуїцію і тоді ви обов’язково розпізнаєте «хитрощі».